FAQ

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

Als het artikel op voorraad is, kunnen wij het binnen twee werkdagen leveren. Wil je zeker weten dat je bestelling op tijd binnen is? Stuur dan een e-mail naar info@mozaiektegelwinkel.nl met daarin het artikel en de hoeveelheid die je nodig hebt voor jouw project!

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Als je toch niet helemaal blij bent met je bestelling, kun je deze binnen 14 dagen retourneren. Je stuurt ons dan een e-mail (info@mozaiektegelwinkel.nl) met een retouraanvraag, waarop wij een bevestiging en verdere instructies terugsturen. Je ontvangt van ons bijvoorbeeld instructies over waar je de retourbestelling naartoe mag verzenden en hoe je deze het beste kunt verpakken.

Hoe vraag ik monsters op?

Als je twijfelt tussen twee mozaïektegels, bijvoorbeeld over de kleur, kun je daar monsters van opvragen. In dat geval stuur je een e-mail naar info@mozaiektegelwinkel.nl met daarin de namen van de artikelen. Let op: we sturen maximaal twee monsters op. Wil je er meer in het echt bekijken? Maak dan een afspraak in onze showroom.

Kan ik de mozaïektegel in het echt bekijken?

Als je de mozaïektegel die je op het oog hebt in het echt wilt bekijken, kun je daar een monster van opvragen of een afspraak in onze showroom maken. Deze zit bij onze leverancier in Nistelrode en is alleen open of afspraak. In de showroom vind je de complete collectie, maar je kunt ook bekijken hoe sommige mozaïektegels er op een groter oppervlak uitzien. Als je een showroombezoek wilt inplannen, kun je een e-mail sturen naar info@mozaiektegelwinkel.nl.

Kan ik mijn bestelling achteraf betalen?

Nee, je kunt je bestelling niet achteraf betalen. Wanneer je een bestelling plaatst, dien je deze direct af te rekenen met iDeal of je creditcard. Wij werken daarbij met het betaalsysteem Mollie Pay.

Mijn bestelling is beschadigd binnengekomen, wat nu?

Wij proberen onze mozaïektegels zo goed mogelijk te verpakken, maar helaas komt het weleens voor dat een bestelling met beschadigingen binnenkomt. In dat geval stuur je een e-mail naar info@mozaiektegelwinkel.nl met daarin een foto van de beschadiging. Je ontvangt dan van ons verdere instructies en we sturen je natuurlijk nieuwe mozaïektegels op.

Met hoeveel snijverlies moet ik rekening houden?

Wanneer je gaat bestellen, dien je rekening te houden met het snijverlies van de tegels tijdens het verwerken. Dit verschilt per mozaïektegel en manier van werken, maar we raden je aan om rekening te houden met een snijverlies van 5 tot 10%. Als je hier meer informatie over wilt ontvangen, kun je een e-mail sturen naar info@mozaiektegelwinkel.nl.

Hoe snijd ik mijn mozaïektegels op maat?

Voor de meeste mozaïektegels dien je een speciale tegelsnijder te gebruiken. Knippen of zagen van de tegels kan namelijk leiden tot breuk. Alleen de Amsterdam glasmozaïek kan op maat worden geknipt. De Valencia glasmozaïek is wat breekbaarder en dient daarom te worden verwerkt met een watergekoelde diamantzaag. Meer informatie? Stuur even een e-mail naar info@mozaiektegelwinkel.nl!

Welke voeg kan ik het beste gebruiken?

Wanneer je de mozaïektegels verwerkt op een plek waar ze erg nat worden, zoals een inloopdouche, dien je een expoxyvoeg te gebruiken. Dat geldt ook voor plekken waar de mozaïektegels erg vuil kunnen worden, zoals op de achterwand van een keuken. In andere gevallen kun je elke soort cementgebonden voeg gebruiken. Meer informatie? Stuur even een e-mail naar info@mozaiektegelwinkel.nl!

Hoe moet ik mijn mozaïektegels onderhouden?

Om je mozaïektegels zo mooi mogelijk te houden, kun je ze het beste schoonmaken met natuurlijke reinigingsmiddelen. Groene zeep is bijvoorbeeld een goede keuze. Kalkverwijderaars en zuurhoudende middelen kun je beter vermijden. Daarnaast raden we je aan om een zachte doek of zeem te gebruiken. Schuursponsjes of staalborstels raden we af. Tot slot is het belangrijk dat je het tegeloppervlak goed drooghoudt, omdat kalk anders de voegen kan beschadigen en op die manier voor lekkages kan zorgen.

Moet ik mijn mozaïektegels impregneren?

Alleen de natuurstenen mozaïektegels en de Valencia glasmozaïek moeten geïmpregneerd worden. Voor de Valencia glasmozaïek geldt dat overigens alleen als je ze op de achterwand van een keuken verwerkt. Andere mozaïektegels uit ons assortiment hoeven niet geïmpregneerd te worden.

Waarom heb ik minder dozen ontvangen?

Het kan zijn dat uw bestelling volledig is geleverd, maar dat de producten zijn verpakt in minder dozen dan u verwachtte. We verpakken vaak meerdere producten in één doos om efficiëntie te bevorderen. Controleer eerst de inhoud van de ontvangen dozen. We raden ook aan om uw Track & Trace-link te raadplegen om te zien of alle dozen zijn geleverd. Soms levert PostNL niet alles in één keer, maar dit zou te zien moeten zijn in de trackinginformatie van PostNL. Als er nog steeds een artikel ontbreekt, neem dan gerust contact met ons op en we helpen u graag verder.